meikevers

Gisteravond rond 22 uur gonsde de lucht rondom de boomkruinen in mijn voortuin van de meikevers. (esdoorn, Amerikaanse eik). Nog nooit hoorde ik zo'n geluid en zag ik zoveel meikevers op hetzelfde moment. Met honderden waren ze. Het leek wel een escadron oude oorlogsvliegtuigen in de verte...Wat zullen de vogels kunnen smullen als die meikevers de komende dagen bij bosjes uit de bomen vallen door het koude weer dat voorspeld wordt.

Reactie schrijven

Commentaren: 0

De meest recente fotoreeksen vind je onder de tab 'recent', met als nieuwste  een reeks over de Lofoten in de winter ; een fotoreis met Anne van Passel. Iets ouder een reeks over Schotland, de Noordwestelijke Highlands. Een reis die ik maakte met About Argyll.  Verder ook een fotoverslag van  Bulgarije.  Daar beleefde ik een week natuurfotografie met reisleider Frank Terstappen (www.frankterstappen.com) bij Ludo Goossens, een Vlaamse natuurfotograaf die daar een vakantiehuis bezit in Kostandenets, op 40 km van de Roemeense grens. (www.ludogoossens.be)