Geitenmelker

Ken je de geitenmelker ?  Dat is de volks benaming voor een nachtzwaluw. Ik kende het dier enkel uit de boekjes, maar wist dat hij de laatste tijd weer in onze contreien was opgedoken. Deze avond trok ik er dus op uit en na een half uurtje wachten was het zover.  Mijn eerste nachtzwaluw !!  Prachtig, die vlucht van deze insecteneter boven de heide. En dan ... een half uur lang zijn trillend concert. Net toen ik terug huiswaarts wilde keren kreeg ik nog 2 exemplaren te zien die elkaar nazaten. De volgende avonden ben ik weer van de partij. Zulke sensatie wil ik voorgoed in mijn geheugen gegrift zien staan.

Voorlopig ken ik nu 5 plaatsen waar de nachtzwaluw broedt, of toch zeker aanwezig is.  'k Heb dus nog een aantal nachtelijke uitstapjes voor de boeg.

Reactie schrijven

Commentaren: 0

De meest recente fotoreeksen vind je onder de tab 'recent', met als nieuwste  een reeks over de Lofoten in de winter ; een fotoreis met Anne van Passel. Iets ouder een reeks over Schotland, de Noordwestelijke Highlands. Een reis die ik maakte met About Argyll.  Verder ook een fotoverslag van  Bulgarije.  Daar beleefde ik een week natuurfotografie met reisleider Frank Terstappen (www.frankterstappen.com) bij Ludo Goossens, een Vlaamse natuurfotograaf die daar een vakantiehuis bezit in Kostandenets, op 40 km van de Roemeense grens. (www.ludogoossens.be)