Sperwer

Zoals elke winter voer ik de vogels in mijn tuin. Natuurlijk lokt de groep gevleugelden predators aan, waaronder de sperwer. Die komt vermoedelijk bijna dagelijks wel eens een kijkje nemen. Enkele dagen geleden had ik het geluk juist aan het raam te zitten en mijn fototoestel in aanslag te hebben toen een mannetje sperwerk plots een inval deed op de voederplek. Hij miste en ging toen even op uitkijk zitten in de boom vlak voor me terwijl de zangvogeltjes onder hem in het dichte struikgewas zaten, onbereikbaar voor hem. 

 

De meest recente fotoreeksen vind je onder de tab 'recent', met als nieuwste  een reeks over de Lofoten in de winter ; een fotoreis met Anne van Passel. Iets ouder een reeks over Schotland, de Noordwestelijke Highlands. Een reis die ik maakte met About Argyll.  Verder ook een fotoverslag van  Bulgarije.  Daar beleefde ik een week natuurfotografie met reisleider Frank Terstappen (www.frankterstappen.com) bij Ludo Goossens, een Vlaamse natuurfotograaf die daar een vakantiehuis bezit in Kostandenets, op 40 km van de Roemeense grens. (www.ludogoossens.be)